Skuteczna reklama, to niekoniecznie taka, która wiąże się z koniecznością zainwestowania w nią dużych sum pieniędzy. Wszystkie działania marketingowe można podzielić na takie, których przeprowadzenie wymaga ogromnych nakładów finansowych, jak i takie, które nie nadwerężają firmowego budżetu. Do drugiej kategorii przedsięwzięć należy zapewne zaliczyć wszystkie te czynności, które realizowane są w najbliższym otoczeniu firmy i kierowane bezpośrednio do konkretnych konsumentów. Ich przykładem są na pewno popularne ulotki promocyjne a także tanie gadżety reklamowe.
Promocja niewielkiego sklepu lub zakładu usługowego
Wiadomym jest, że rosnąca konkurencja najbardziej zagraża dziś niewielkim przedsiębiorcom, których zasięg działania jest niewielki, a możliwość realizowania kosztownych kampanii reklamowych, wręcz niemożliwa. To właśnie właściciele małych osiedlowych sklepów, warsztatów i innych punktów usługowych narażeni są na ryzyko szybkiego i niestety skutecznego wyparcia z rynku, bowiem ich miejsce coraz częściej zajmuję wielkie galerie i centra handlowe skupiające w jednym miejscu szereg sklepów, marketów i punktów usługowych. Konsumenci chętnie korzystają z takiej możliwości, bowiem wchodząc do dużego centrum handlowo – usługowego istnieje możliwość załatwienia wielu sprawa w tym samym miejscu.
Ta sytuacja zmusza drobnych przedsiębiorców do zawalczenia o swoje miejsce na rynku i pozyskiwania nowych klientów wbrew panującej modzie na korzystanie z hipermarketów. W tych okolicznościach wyjątkowo skuteczne są drobne gesty czynione w stronę potencjalnych klientów. Bardzo skuteczne są cukierki reklamowe dla klientów korzystających z oferty, a także atrakcyjne dla nich gadżety reklamowe.
Wspomniane cukierki reklamowe są wyjątkowo skuteczne wówczas, gdy z oferty sklepu lub zakładu usługowego korzystają rodzice z małymi dziećmi. Możliwość otrzymania słodkiego cukierka lub lizaka zawsze umila dziecku czas, dzięki czemu rodzice mogą spokojniej zrobić zakupy lub czekać na realizację usługi.
Kiedy stosować słodycze reklamowe?
Wymienione wyżej cukierki reklamowe i inne słodycze spełniają swoją rolę w szczególności w niewielkich osiedlowych sklepach spożywczych, w salonach fryzjerskich, w gabinetach dentystycznych, w myjniach samochodowych oraz warsztatach wulkanizacyjnych i naprawy samochodów.